اطلاعات ضروری
 
تور مسافرتی
جمعه 16 تير 1391برچسب:, :: 18:51 ::  نويسنده : امیر
اطلاعات ضروری قبرس

اطلاعات
ایستگاه پلیس
تلفن: ٢٢٨٣٣١١
نشانی: میدان آتاتورک

بیمارستان دولتی بورهان نالباتانوگلو
تلفن: ٢٢٨٥٤٤

پلی کلینیک
تلفن: ٢٢٧٣٩٩٦
نشانی: خیابان گازتچی کمال آشیک

بیمارستان دولتی بورهان نالباتانوگلو
تلفن: ٢٢٨٥٤٤

پلی کلینیک
تلفن: ٢٢٧٣٩٩٦
نشانی: خیابان گازتچی کمال آشیک


ایستگاه پلیس
تلفن: ٢٢٨٣٣١١
نشانی: میدان آتاتورک

قبرس شمالی نیز مانند سایر جزایر می تواند جشن های عالی برگزار کند همچنان که نیکوزیا در تمام طول سال میزبان فستیوال ها و وقایع محلی بسیار زیادی می باشد. نیکوزیا، خصوصا در قبرس، بدلیل مراسم مذهبی مسلمانان و وقایع ترکی اش معروف است. عید قربان وعید شِکر از پرطرفدارترین وقایع و جشن های این ناحیه می باشند.

ازجمله فعالیت های دیگری که می توان در نیکوزیا انجام داد وقایع تبلیغاتی است که توریست ها و بازدیدکنندگان بسیاری را به سوی این شهر جذب می کند. از آن جمله اند: فستیوال های فیلم و کنسرت ها، مسابقات ورزشی، تعطیلات ملی قبرس و بازارهای فصلی.

صنعت اصلی نیکوزیا، بافت ابریشم است و به همین دلیل در غرفه‌های صنایع‌دستی بیوک‌هان، می‌شود شال یا رومیزی ابریشمی با قیمت خیلی خوب پیدا کرد. فروشنده‌های این شهر با چانه‌زدن آشنا هستند و تخفیف هم می‌توانید بگیرید. اگر گشت‌زدن در بازارهای محلی و دیدن بساط‌های رنگارنگ زیورآلات سنگی و صدفی، لباس‌ها و صندل‌های تابستانی هم برای شما جالب است، یکشنبه‌بازار لفکوشا را از دست ندهید.

نیکوزیای شمالی، یک کاروانسرای قدیمی و دیدنی دیگر هم دارد به اسم کومارجیلارهان در شمال کوچه‌ی آقا افندی که در قرن هفده پاتوق قماربازان این ناحیه بوده است. از کوچه‌ی آقا افندی که پایین بیایید، بعد از نیم ساعتی پیاده‌روی به میدان سلیمیه و مسجد سلیمیه می‌رسید. این مسجد ابتدا کلیسا بوده و در قرن شانزده به خواست عثمانی‌ها تبدیل به مسجد شده و امروز دیوارها و ستون‌های بلند معماری عثمانی در مسجد سلیمیه خودنمایی می‌کند.
نیکوزیا با این‌که ظاهر مدرنی ندارد، ولی تمیز و زیباست و کسی را خسته نمی‌کند. یک پیاده‌روی کوچک از محل اقامت با شیب ملایم کوچه‌ها، درخت‌های نخل کوتاه و گل‌های کاغذی که از روی دیوارها پایین افتاده‌اند، می‌تواند با یک ناهار خوش آب و رنگ در یکی از رستوران‌های محلی شهر، دل‌چسب‌تر هم باشد. تنوع غذایی قبرس مشهور است و در کنار غذای اصلی‌شان هم مخلفات جورواجور سرو می‌کنند؛ از ماست، زیتون، ترشی‌ها و سبزیجات پخته‌شده گرفته تا ماهی‌های دودی یا میگوهای کبابی. هر جای لفکوشا که باشید، فاصله‌ی شما با یک رستوران خوب خیلی زیاد نیست. محل اقامت‌تان می‌تواند یک هتل پنج ستاره و یا یک ویلای خارج از شهر با چشم‌انداز دریا باشد، یا حتی اگر از طریق کشور قبرس وارد نیکوزیای شمالی شده‌اید، می‌توانید هتل را در نیکوزیای جنوبی بگیرید و هر بار که خواستید با یک مهر ورود وارد لفکوشا شوید. نیکوزیا با سواحل غربی قبرس، لارناکا، تنها هشتاد کیلومتر فاصله دارد و از شمال هم که چسبیده به سواحل کایرنیا در شهر گیمه است. پس علاوه بر آرامش آفتاب، هیجان دریا را هم در نزدیکی‌تان دارید. دیگر چه چیزی باقی می‌ماند؟  وقتی که برگشتید و توی خانه‌ی خودتان بودید، فقط به این فکر می‌کنید که کاش روزها طولانی‌تر می‌شدند.

اگر وقت بیشتری در نیکوزیای شمالی داشتید، این دو تا را هم فراموش نکنید
- قلعه‌ی حسن‌پاشا که قصری بسیار بزرگ و سنگی با اتاق‌های تو در تو است و از قرن هفده به جا مانده.
- سینما نوستالژی که جشن‌های محلی این‌جا برگزار می‌شوند و گاهی شب‌ها اجرای زنده‌ی موسیقی دارد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب

آرشيو وبلاگ

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تور مسافرتی و آدرس teravel.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 47
بازدید کل : 51509
تعداد مطالب : 8
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1